19 Mayıs 2015 Salı

Pasaportumu Nasıl Aldım

İptal olan pasaportlarım
Bu yazı ile beraber pasaport nasıl alınır adlı yazıyı da okumanızı öneriririm.

Seyahat günü yaklaştıkça evrak ve vize koşuşturması da başladı. Pasaportumun süresi dolduğu için, yeniden pasaport almak üzere başvurumu yaptım.

10 yıllık pasaporta başvuracağıma her seferinde bir yıllık pasaport aldığımdan artık emniyet müdürlüklerinin gediklisi oldum. Son dört yıl içinde üçüncü bir yıllık başvurum oldu. İlk seferinde 10 yıllık alsaydım eğer, şu anda paramı amorti edecektim ve beş yıl daha pasaportu kullanabilecektim. Sağlık olsun diyelim.

İlk aşama randevu. Online pasaport randevu sistemine (https://epasaport.egm.gov.tr/) girerek gerekli yerleri doldurdum. Önceki pasaportlarımı Beşiktaş Emniyet Müdürlüğü'nden almıştım, planım bu sefer de oradan almaktı. Ancak ne Beşiktaş'ta ne de evime yakın olan Şişli'de randevu için yakın tarihe yer bulamadım. İşyerine yakın olsun diye Kağıthane'ye baktım, o da çok ters yerde kalıyordu. Ben de madem öyle diyerek, üniversite yakın olan Avcılar'dan randevu aldım.

Biraz bulanık olsa da, pasaport makbuzum
Randevu gününde önce hem pasaport hem de vize başvurusı için fotoğraf çektirdim. Geçen seferki başvurudan kalan fotoğraflarım duruyordu ama üstünden iki sene geçti, riske girmeye değmez. Sonrasında bankadan harcımı yatırdım, dekontumu aldım. Haritada Firuzköy Bulvarı'nda olduğunu gördüğüm Avcılar Emniyet Müdürlüğü'ne doğru yürümeye başladım. Mesafe biraz fazla olsa da, Camino de Santiago'da fazlasıyla yürüyeceğim için kendimi ve ayakkabılarımı denemek istedim.

Vardığımda bana pasaportun kaymakamlık binasından alabileceğimi bildirdiler. Tüm o yolu boşuna gelmiştim. Şansıma görevli memurlardan biri o sırada kaymakamlığa gidiyordu ve beni de götürdü. Tam saatinde varmıştım, hiç sorun yoktu.

İçeriye girdim, randevum olduğunu söyledim, parmak izi vermemi istediler. Önceki pasaportlarımda ehliyet için bir kere parmak izimi verdiğimden benden böyle bir talepte bulunmamışlardı. Yeni sistemin böyle olduğunu belirttiler.

Parmak izi odasına gittiğimde görevli memur tek parmağımı okuttu, sistemde beni arattı ve kolayca buldu. Ardından iz alınmasına gerek kalmadığına dair bir kağıt yazdırıp bana verdi.

Sıramı bekledikten sonra görevli polise banka dekontumu, iki fotoğrafımı, parmak izi belgemi, kimliğimi ve süresi dolan önceki pasaportumu verdim.

Çok keyifli bir muhabbetin ardından belgelerim hazırlanmış,

Pasaport kargomu bugün elime aldım
önceki pasaportum da delinerek iptal edlmişti. Başvuru sırasında karşılaştığım her polis güler yüzü, yardımcı olması ve tatlı muhabbeti ile gönlümü kazandı.

Eklemem gerekiyor ki, bu belgelerin haricinde bir belge götürmenize gerek yok. Önceden iptal olan pasaportumu ve nüfus cüzdan fotokopimi de yanımda götürmüştüm ama ihtiyaç kalmadı.

Bir hafta - on gün içerisinde yeni pasaportum adresime PTT Kargo ile teslim edilecek. Eğer evde olmazsanız merak etmeyin, size en yakın PTT şubesine gidip ücretsiz olarak pasaportunuzu teslim alabilirsiniz.

Not: Pasaportunuzu anında almak istiyorsanız eğer, görevli polisler bunun tek yolunun Ankara'da pasaportların basıldığı merkezden başvurmak olduğunu söylediler.
 
Güncelleme: Kargocunun izinde olması ve bürokratik işlemler nedeniyle gecikmeli de olsa başvurumdan 11 gün sonra pasaportum elime ulaştı.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder