22 Haziran 2015 Pazartesi

İspanya'dan Turistik Schengen Nasıl Alınır

İspanya'dan Schengen vizesi nasıl alınır?
Bir vize süreci daha sona erdi ve tüm bilgilerim taze iken size VFS Global'den öğrenci olarak İspanya'ya turistik vize nasıl alınır bunu anlatacağım.

Unutmayın ki vize veren görevlileri Türkiye'ye geri döneceğinize ikna etmeniz gerekiyor. "Benim bu kadar param var, ülkenize gelip tatil yapmak istiyorum, beni buraya bağlayacak sebeplerim var, okulum devam ediyor, ailem burada, dönüş biletimi de aldım zaten, ülkeme geri döneceğim." diyebileceğiniz kadar kanıtınız varsa vizenizi rahatlıkla alabilirsiniz.

İlk işlem VFS Global'in internet sitesinden randevu almak. Bunun için geçerli bir pasaportunuzun bulunması gerekiyor. Bunun için, pasaport nasıl alınır yazısını okuyabilirsiniz. Siteye girin ve aşağıdaki resimdeki adımları izleyerek kendinize uygun bir tarihe randevu alın.

VFS'den randevu alma süreci. Kabul ediyorum,
biraz paint terk oldu.
Resmi büyütmek için üstüne tıklayın.
Randevu alırken son aşamada sizden kişisel bilgilerinizi vermenizi istiyor. Bu aşamada sorun yaşayanlar için; pasaport numaranızı yazarken harf ve rakamların birleşik halde olması gerekiyor. Doğum tarihinizin arasında 'taksim' (/) işaretinin olması lazım. İsminizdeki Türkçe karakterleri sistem kabul etmiyor, ülke kodu 0090, zorunlu olarak göstermese de sabit telefon kutusunu da doldurmanız lazım. Yoksa sonraki aşamaya geçemiyorsunuz.

Randevu tarihinizde belgeleriniz tam olacak şekilde seçtiğiniz VFS ofisine gidin. Ben İstanbul Harbiye'deki ofisi tercih ettim. Daha önce de buradan aldığım vizeler oldu. Ancak sistem biraz değişmiş. 


Götürdüğüm belgelerin tam listesi: 
  • Nüfus cüzdanı fotokopisi, önlü arkalı.
    Vize için hazırladığım evraklar
  • Varsa eski pasaportların ve yeni pasaportun aslı. 
  • Eski pasaportların giriş sayfalarının ve alınmış vizelerin fotokopisi.
  • Yeni pasaportun giriş sayfası ve boş bir sayfasının fotokopisi.
  • Öğrenci belgesi.
  • Biyometrik fotoğraf.
  • 30000 Euro teminatlı, seyahat süresince geçerli olacak seyahat sigortası. Üzerinde banka görevlisinin imzası ve kaşe var mı diye kontrol edin. Sırf bu yüzden tekrar belge götürmek durumunda kaldım. 
  • Hangi gün hangi şehirde olacağınıza dair dilekçe. Örneğine buradan ulaşabilirsiniz.
  • Sponsorun tüm masraflarınızı karşılayacağına ait dilekçesi. Örneğine buradan ulaşabilirsiniz.
  • Türkiye'deki istediğiniz nüfus müdürlüğünden alabileceğiniz vukuatlı nüfus kayıt örneği. Ya da sponsorun kimlik fotokopisi. Başvurum sırasında sponsor kimliğinin fotokopisinin bulunmadığını söylediler ancak vukuatlı nüfus kayıt örneğini görünce tamam dediler.
  • Son üç aya ait banka hesabının dökümü. Güncel olması gerekiyor.
  • Tüm uçak biletlerinin ya da rezervasyonlarının çıktıları.
  • Her gece için kalınacak otel, hostel rezervasyonları. Sadece İspanya değil, gidilecek tüm ülkelerin rezervasyonları lazım. Geri dönüp internet cafede yeniden rezervasyon yaptırmak zorunda kaldım. Daha önce de İspanya vizem vardı ama böyle bir durumla karşılaşmamıştım.
  • Sponsorun üzerine olan tapu, ruhsat, hisse senedi gibi belgelerin fotokopileri. Hepsine gerek yok, olanları getirmeniz yeterli.
  • Sponsor emekli ise, e-devletten çıkartılabilecek emekli aylık bilgisi.
  • Sponsorun son üç aylık banka hesap dökümü. Güncel olması gerekiyor.
  • 224 Lira vize ücreti.
Bir de fazladan götürdüğüm ve bana geri verilen bazı belgeler var. Bunları götürmenize gerek yok.
  • İmza sirküleri. 
  • Adli sicil kaydı. 
Belgelerinizi verdikten sonra aynı sıra numaranız ile hemen yan taraftaki vezneden para yatırıyorsunuz. Her şey dahil 224 Lira ödedim. Paranızı ödedikten sonra parmak izi vermek için yine aynı sıra numaranızla beklemeye başlıyorsunuz.

İspanyol vizesi
Öğrendiğim kadarıyla 25 Eylül 2014'ten itibaren İspanya'ya vize başvurusunda bulunacak herkes tekrardan parmak izi vermek zorunda ve bu parmak izini yaklaşık her 5 yılda bir tekrar güncellemek durumunda.

Vize başvurunuzu yaptıktan sonra artık beklemeye başlıyorsunuz. Yine VFS'nin internet sitesinden, size verilen fişin üzerindeki numarayı yazarak başvurunuzun ne durumda olduğunu görebilirsiniz. Vizenin çıkma süresi ise değişiklik göstermekte.

Eğer yok efendim, benim işim acil, sıra beklemek istemiyorum derseniz bunun için de ayrı bir hizmet var. Fazladan 50 Euro (yanlış olabilir) veren herkes VIP odada vize başvurusunu yapabiliyor.

Sonuç mu? Vize almanın inanılmaz mutluluğu...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder