7 Haziran 2015 Pazar

AliExpress

Bedava kargosu ile gönlümü kazanan firma: AliExpress
Çin ihracat hamlesine başladığından beri tüm dünyada ürünlerin fiyatı ucuzladı. Bu da tüketicinin işine geldi. Kalite belki istenilen seviyelere gelemese de, fiyatın ucuzlamış olması "Denemekten zarar çıkmaz, en fazla birkaç kere kullanır, atarım." düşüncesini akla getiriyor. Ayrıca, e-ticaret şirketlerinden alışveriş yapmak bazen çok daha yararımıza olabiliyor.

Pazaryeri mantığı ile çalışan AliExpress'ten bahsetmek istiyorum size. Çin menşeili bu sitenin mantığı, devasa bir alışveriş merkezi olması, içindeki dükkanlara da üreticilerin ya da ticaret yapanların yerleşmiş olması. Yani ürünler direkt olarak AliExpress'ten değil, içindeki mağazaların sahipleri tarafından size gönderiliyor.

Hem Çin'den kaynaklı ucuzluk, hem de rekabetin yüksek olmasıyla fiyatlar inanılmaz düşük. Bu da sizin işinize gelecektir. Ayrıca en önemli özelliklerinden biri de; "bedava kargo". Binlerce kilometre uzaktaki ürünler size bedava kargo ile geliyor.

Fermuralı kemer,
seyahat kemeri
Şimdi gelelim işin seyahat kısmına... Bu olay bizim seyahatlerimizde ne işe yarayacak? Türkiye'de bulamadığınız, bulsanız da çok pahalı olan bir ürün var. Ve alsanız verdiğiniz paraya değmeyecek, biliyorsunuz. Aynı ürün AliExpress'te de vardır. Çok daha ucuza temin edebilirsiniz.

Ben de bu siteyi şimdiye kadar 3 kere kullandım ve hiç sıkıntı yaşamadım. Aldığım ürünler tam da görselinde olduğu gibiydi.

Örnek 1) AliExpress'i ilk kullanmam seyahat kemerim sayesinde oldu. Daha önceden öğrendiğim bir yöntem olan içi fermuarlı kemerlerden almak için internette araştırma yapıyordum. Aradığımı bu sitede buldum ve sadece 10 Lira vererek ürünü aldım. 15 gün sonra ürün elimdeydi ve tam da istediğim gibiydi.

Kulak tıkacı
Örnek 2) Kemerin ardından artık sıra gelmişti başka bir alışverişe. Gerçekten bedava kargonun sınırını merak ettim ve fiyatı sadece 2.5 Lira olan kulak tıkaçlarından aldım. Kargonun gelmesi uzun sürse de 30 gün sonra elimdeydi.

Örnek 3) Artık siteye karşı güvenim tamdı. Türkiye'de 40 Lira civarında bulabileceğim bir ürün vardı. Hatta bu ürünün Türkçesi bile yok ya da ben bilmiyorum. "Backpack cover", sırt çantası kılıfı olarak çevirebileceğim bu ürün, yağmurlu havalarda çantanızın ve içindekilerin ıslanmasını engelleyen bir kılıf. 12 Lira'ya verdiğim siparişimin bana gelmesi sadece 14 gün sürdü.

Sırt çantası kılıfı

Özetle: Eğer seyahat alışverişi yapmak istiyorsanız ve biraz olsun kargoyu beklemeye vaktiniz varsa, aradığınız tüm ürünleri çok daha ucuza temin edebilirsiniz. E-ticaretin rekabetten doğan ucuzluğunu yakalamak sizin elinizde. Yine de dikkatli olmakta fayda var, güvenilir satıcıları ve daha önce yorum yapılmış ürünleri tercih etmenizi öneririm. 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder