23 Haziran 2015 Salı

Camino'da Kilo Vermek

Fazladan kilolarınızdan kurtulmak için Camino
Belki de bu sözleri kendinize çok verdiniz: "Önümüzdeki Pazartesi diyete başlıyorum, bu yaz fit olacağım, gelecek sene spora yazılıyorum." gibi... Hazır Ramazan ayının içindeyken bu ayı kilo vermek için fırsat olarak görenler de vardır.

Fazladan sahip olduğunuz o 5 kiloyu nasıl vereceğinizi anlatmak istiyorum. Hatta ekliyorum, üzerine fazladan 5 kilo da benden olsun. Ve bu sürede ne diyet yapacaksınız, ne de yediklerinize dikkat edeceksiniz. Hatta normal zamanda yediğinizden daha fazla yemenize bile müsade var.

Camino de Santiago'nun amaçlarından bazı yazılarımda sizlere bahsetmiştim. Herkesin kendine göre hedefi, gayesi, amacı var. Bu sizin için belki de fazla kilolarınızdan kurtulmak olabilir. İşte size fırsat. Sadece 30 gün içinde 10 kilo verme fırsatı ayağınıza geldi. Yapmanız gereken tek şey ise Camino'yu bitirmek.

Güncelleme: Camino'da hayatım boyunca yemediğim kadar yemek yedim, yine de beş kilo verdim.

Camino'yu bitirmek derken Sarria'dan başlayıp Compostela'ya kadar 100 km gitmekten bahsetmiyorum. Saint Jean Pied de Port yolları sizi bekliyor. 30 gün içerisinde yapmanız gereken tek şey 800 km yürümek. Haliyle bu kadar kiloyu nasıl vereceğinizi de şimdi anlamışsınızdır.

Kilo vermenin yanında işin bir de sıkılaşıp kas dokunuzu arttırma kısmı var. Bedeniniz sürekli olarak çalışacağı için özellikle bacaklarınızdaki kas oranı inanılmaz seviyede artacaktır. Bunun yanında omuzlarınız, kollarınız ve karnınız da daha sıkı bir görünüme kavuşacak. Kalça ve bacaklarınızdaki yağlar eriyecek, daha fit bir şekle kavuşacaksınız.

Camino sayesinde kilo vermek
Dikkat etmeniz gereken tek şey ise sıvı kaybı. Vücudunuz yürürken terlemeden dolayı kaybettiği su ve tuzu sizden geri almanızı isteyecektir. Çok fazla sıvı tüketmeniz sağlığınız açısından inanılmaz önemli.

Yediklerinize fazla dikkat etmenize gerek yok. Vücudunuzun ihtiyacı olduğundan kaybettiğiniz kalorileri alırken hiç çekinmeyin. Ne kadar yerseniz yiyin, yürüyüşünüz sırasında yediğinizden daha fazla kalori kaybedeceksiniz.

Peki ya Camino ne mi? Cevabını "Camino de Santiago Nedir" yazısında bulabilirsiniz.

Not: Ne diyetisyenim, ne de hayatım boyunca diyet yaptım. Bu bilgileri daha önce bu yolu yürüyüp de aşırı kilo vermiş kişilerden yola çıkarak verdim. Neredeyse El Camino'yu yapan herkesin kilo verme gibi bir durumu var. Yine de konu ile alakalı uzmanlara danışmanızda her zaman daha fazla fayda var.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder