12 Temmuz 2015 Pazar

Hayal Etmek Seyahatin Yarısıdır

El Camino de Santiago
Her şey 2012 yılının bahar aylarında başladı. İlk Interrail seyahatim için araştırma yaparken bana hayatımdaki en büyük amacı öğreten film ile karşılaştım: The Way.

El Camino de Santiago'nun ne olduğunu bu film sayesinde öğrendim. O günden beri sürekli olarak aklımın bir köşesinde bu seyahati yapmak vardı. Hatta en yakın tanıdıklarıma da aynı şeyi tekrarlıyordum, "30 yaşıma gelmeden Camino'yu yürüyeceğim."

Bu yolu öğrendiğimden beri üç büyük Avrupa seyahatine çıkmıştım. Ancak Camino konusunda içimdeki istek asla azalmadı. 2015'in Ocak ayında bir kez daha kendime "Hadi, ne duruyorsun? Git!" dedim.

Hayal etmek gerçekten bir seyahatin yarısı. Tüm Ocak, Şubat ve Mart aylarımı araştırarak geçirdim. Sonra ortada yanlış bir şey olduğunu fark ettim. Tahmin ettiğimden bile az Türk, El Camino'ya gitmişti. Gidenlerin de internete koyduğu bilgi inanılmaz kısıtlıydı... Kolları sıvamanın vakti gelmişti.

Yıllardır edindiğim deneyimlerimi, anılarımı ve bilgilerimi paylaşmak istiyordum. Camino de Santiago konusunda da genel geçer bir bilgi kaynağı oluşturup benden sonra yapacaklara yardımcı olmak istiyordum. Üstelik çalıştığım işimde de blog yazarları ile ilgilendiğimden, neyi, nasıl yapmam gerektiğini de biliyordum.

Mart'ın ortasında böylelikle Ucuz Yoldan Avrupa doğdu. Mart'tan Temmuz'a kadar elimden geldiğince her türlü bilgiyi size aktarmaya çalıştım. Gururla söyleyebilirim ki, bu blog, internette Türkçe olarak El Camino de Santiago konusunda en çok bilgi sunan kaynak oldu. Yine de daha yazamadığım o kadar çok detay var ki...

Bu süreç içinde üniversiteyi bitirdim, işimden istifa ettim, belki de bir daha karşıma çıkamayacak kadar güzel iş tekliflerini erteledim. Pasaportumu, uçak biletimi, vizemi aldım. Hayallerimdeki kadına belki de bir daha görememek üzere veda ettim. Amaçlarımı da yanıma alıp gidiyorum. Belki de sadece gitmek gerekir bazen... Dönünce ne yapacağımı bilmiyorum, bilmek de istemiyorum açıkçası.

13 Temmuz Pazartesi günü yola çıkıyorum. Bir süre sizlerden uzak kalacağım. Teoride öğrendiğim bilgileri hayata geçirecek, yıllardır hayalini kurduğum, hayatımın en büyük amacını gerçekleştireceğim.

Buen Camino

Birkaç güne kadar bu güzelliği ben de göreceğim

4 yorum :

  1. blogunu bu sabah keşfettim ve sen tam da bu sabah yola çıkıyorsun.. tuhaf bi işaret gibi geldi bu bana, belki gereken cesaretin ilk kıvılcımı..
    yolun açık, şansın, iç huzurun bol olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Şu anda ikinci günü bitirdim, daha 760 km var yürümem gereken :D.

      Hayallerini erteleme, burası gerçekten müthiş. Her gün ayrı bir mucize yaşıyorum.

      Sil
    2. İbrahim bey bitirdiniz mi?
      Ben ikinciye niyetlendim. Nisan 2016 ya hazırlanıyorum.

      Sil
    3. Evet bitirdim Camino'yu :). Şu anda seyahatimin ikinci kısmındayım. İstanbul'a döndüğümde deneyimlerimi de yazmaya başlayacağım. Çok sevindim yeniden yola hazırlanmanıza. Umarım bana da ikinci nasip olur :).

      Sil