10 Temmuz 2015 Cuma

Camino'da Güneş'ten Korunmak

Camino de Santiago'da Güneş'ten korunmak
Yaz ayları geldi... Tatile giren öğrenciler ve yıllık iznini alan çalışanlar da eklenince, Camino de Santiago'nun en yoğun olduğu zamanlar başladı. Ben de seyahatime 13 Temmuz'da başlayacağım ve 15 Temmuz'da yürüyüşüme başlayacağım. En sıcak zaman... Sıcaktan korunmak için alacağım yöntemlerden bahsetmek istiyorum size.

Öncelikle, albergue etiği kapsamında başkalarını uyandırmamanız için şafak sökmeden çıkmama izin verilmeyecek ancak, sabahları olabildiği kadar erken ayrılmayı planlıyorum. Yine de uyku düzenine alışmak için biraz süre geçeceğinden, ilk zamanlarda sabah 7'de, sonraki günlerde 6.30'da yola çıkma gibi bir düşüncem var. Böylelikle hem dinç bir şekilde yola başlayacak, hem de Güneş'in en tepede olduğu saatlere gelene kadar kayda değer bir mesafe katetmiş olacağım. Ayrıca saat 3-3.30'a kadar yürümeyi planlıyorum. Denilene göre en sıcak saatler bu zaman diliminde başlıyor. Her zaman için başımda şapkam olacak, böylelikle başıma güneş geçmesini engellemiş olacağım. Ayrıca güneş gözlükleri de bana faydalı olacak. Yine de aman dikkat, çok fazla yanarsanız gözlüğün izi yüzünüzde çıkabilir.

Saat kaç olursa olsun, havanın sıcaklığı da önemli değil, koruyucu krem sürmek gerekiyor. Anlamadan bir anda güneş yanıklarına sahip olabilirsiniz. Özellikle yüksek kesimlerde hava sıcaklığının daha düşük olmasına rağmen, Güneş'in ışınlarına daha yakın olacağınızdan kısa sürede ıstakoz gibi olma ihtimaliniz var. Ben yapmayacak olsam da, yanınıza bir bandana alıp boynunuza dolayabilirsiniz. Renk tercihiniz kırmızı olabilir. Pamplona'ya vardığınızda yerlilerin çok hoşuna gidecektir. Hem güneş yanığını engelleyecek, hem de ıslattığınız takdirde size ferahlık verecektir. Bazı insanlar ise şemsiye ile dolaşıyorlar. Bir rahatsızlık durumu haricinde bu kadar da abartmamak lazım sanırım.

Camino sırasında gözlüğüm ve
şapkam ile seyahat edeceğim (kulaklık hariç)
Sıcak zamanda yürüyecek olmam vücudumdan çok fazla sıvı kaybetmeme sebep olacak. Ancak bu konuda fazla bir sıkıntım olmayacak. Yol boyunca çok sık olacak şekilde sebiller var. Bana ağırlık yapacak olsa da, sürekli olarak yanımda tam dolu bir şişe ile dolaşacağım. Günde 4 litre civarında sıvı tüketmeyi planlıyorum. Tabi duruma göre artabilir. Yine de dalak şişmesini engellemek için dikkatli olmak gerek. Ne kadar çok sevsem de, kahve tüketimi, vücudun susuz kalmasına sebep olur. İçilen her bir bardak kahve için yarım litre su tüketimini öneriyorlar.

Çok nadiren de olsa, gece yürüyenler de var. Ama Camino boyunca görülebilecek muhteşem manzaraları gece yürüyerek kaçırmaktansa, Güneş'in altında yürümenizi öneririm.

Son olarak da, binlerce yıldır çiftçilerin ve çobanların kullandığı bir yöntemden bahsetmek istiyorum. Kısa kollu tişört ve şort yerine her tarafınızı kapatacak ince kıyafetler giyebilirsiniz. Vücudunuzun dayanabileceğine inanıyorsanız sıcağa, Güneş yanıklarından kurtulmak ve su kaybınızı engellemek için çok etkili bir yöntem olduğunu söyleyebilirim.

Buen Camino

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder