22 Mart 2015 Pazar

Interrail - Tren Önerileri 2

Hepimizin belini büken nokta rezervasyon ücretleri... Tren önerileri 1'de rezervasyon ücretinden kaçmanın yollarını size anlatmıştım. Şimdi sıra geldi benim ne kadar ödediğime. Ülkeden ülkeye, trenin yeniliğine, saatine göre değişebilen rezervasyon ücretleri ile karşılaşacaksınız. Muhtemelen de ortalamanız farklı ama aşağıdaki rakamlara yaklaşık olacaktır. Ülkelere göre değişen ödediğim rezervasyon ücretleri:

İki vagon arası seyahat aslında
göründüğünden daha keyifliydi.
İtalya: 5 Euro
İspanya: 7 Euro
Fransa: TGV 15 Euro, diğerlerine para vermedim.
Hollanda: 20 Euro (Thalys çok pahalıydı maalesef)
Almanya: (Amsterdam-Köln 1 sefer) 5 Euro

Bu fiyatlar değişkenlik gösterebilir. Trende yaşadığınız konfor da verdiğiniz rezervasyon ücreti ile doğru orantılıdır denilebilir (Almanya'da tek trene bindiğimden konuşmam yanlış olur).

İtalya'nın trenlerinin yenilerine gelirseniz şanslısınız ancak, eski trenler bizim "kara tren" kavramı ile birebir örtüşüyor. Yük treni gibi silme insan yüklediklerine bile şahit oldum. Kompartımanların yanlarındaki koridorlara bile koltuk koymuşlardı ki, oturduğunuz anda birinin koridordan geçmesi imkansız oluyordu.

İspanyol trenlerinde bana mı denk geldiğinden bilemiyorum ancak, koltukların arkasında kulaklık vardı. Dilerseniz bu kulaklıkları "yanlışlıkla" çantanıza koyabilirsiniz ve döndüğünüzde anı olarak saklayabilir, ya da benim yaptığım gibi başkalarına hediye verebilirsiniz.

Fransa'da bir yere gitmek isterseniz yolunuz illa ki Paris'ten geçmelidir, yoksa aktarmalar sizi bekler. Tren haritasına baktığınızda da bu durumu görebilirsiniz. Trenleri ise geniş koltuklu ve konforludur. TGV hızlı olsa da cep düşmanıdır. Yine de Interrail yapıp da kurşun trene binmedim dememek için denemenizi öneriririm. Yol boyunca çok güzel manzaralı yerlerden geçeceksiniz ve bol bol üzüm bağı ile karşılaşacaksınız.

Hollanda'daki trenlerde kullanmayı beceremesem de, internet bile bulabilirsiniz.

Vakit geçirmek için batak birebir.
Yine vagonların arasındaki boşluktayım.
Bazı durumlarda rezervasyonsuz trenlerde koltuk bulunamıyor. Sizin gibi o treni tercih eden çok fazla global pass yolcusu var ve önceden binen koltuğu kapar mantığı ile yayılıyorlar. Siz de bu durumda iki vagon arasında yolculuk etmenin tadını çıkartın. Yemeğinizi yiyebilir, yanınızdaki oyun kartları ile vakit geçirebilir veya, benim favorim, sudoku çözebilirsiniz. Backpackinizi yere koyun, işte size en basitinden bir koltuk. Sırtınızı da duvara yaslayınca, ohh sizden keyiflisi yok. Zavallı Osman (backpack) çok çekti benden...

Tuvaletlerde ise hijyen beklemeyin. Bırakın beklentiniz düşük olsun, bu şekilde sıkıntı çekmezsiniz. Sonuçta her gün yüzlerce insan o dar tuvalette tren hareket ederken işini görmeye çalışıyor ve doğal olarak da ortalık batıyor.

Trenler ile alakalı iki yazıyı geride bıraktım ve sanırım yaşadıklarım aklıma gelmeye devam ettikçe üçüncü tren yazısına da başlayacağım.

2 yorum :

  1. Selam,
    Rezervasyonlari internet uzerinden mi yaptiniz yoksa istasyonlardaki giselerden mi?
    Ve TGV'ye 15 euro rezervasyon ucreti disinda ek ucret odeniyormu?

    YanıtlaSil
  2. Rezervasyonlarımı her zaman şehirlere ilk vardığım anda tren gişelerinden yaptım ki yer bulmak kolay olsun. Hangi gün ayrılacağını bilmek bu durumda önemli oluyor.

    Ek ücret yok, sadece rezervasyon ücreti ödüyorsunuz. O da zaten fazlasıyla cep yakıyor. 15 Euro ortalama bir rakamdı benim için, sizin seyahatinizde daha yüksek veya düşük olabilir.

    Biletlerimden birini arayıp buldum. Yardımcı olabilir belki size:

    https://imagizer.imageshack.us/v2/659x315q90/908/zmKNYy.jpg

    YanıtlaSil