30 Mart 2015 Pazartesi

Camino'nun Mucizesi

Blogumu açmamdaki esas amaç, El Camino de Santiago'nun bütün detaylarını vermek, benden sonra yapabilecek insanlara yardım etmekti. Aylar boyunca yaptığım araştırmalar sonucunda hiç Türkçe kaynak bulunmadığının farkına varmıştım. Bu süreç geçen haftaya kadar devam etti ve bir "mucize" oldu.

İnternetten yabancı rehber kitap sipariş etsem mi diye düşünürken, en meşhur kaynaklardan biri olan John Brierley'in kitabına baktım. Fiyatı içimi sızlattı. O sırada acaba Türkiye'de bulabilir miyim kitabı ya da başka bir kaynağın PDF hali var mıdır diye Google'ın altından girip üstünden çıkıyordum ki karşıma bu mucize denk geldi. Camino de Santiago üzerine bir kitap yazılmıştı!

Acaba nasıl bir kitap, kaynak mı, anı mı, roman mı diye bakarken yazarın çıktığı bir televizyon programına denk geldim ve onu izlemeye başladım. Ve o sırada karar vermiştim bile. Yazar ile iletişime geçmeliydim.

Rıza Keskin

Yaptığım araştırmanın ardından Rıza Bey'e ulaştım ve hemen kendisine bir mesaj attım. O da ne? Bir mucize daha. Rıza Bey ikinci kere Santiago'ya doğru yoldaydı. Kendisi inanılmaz kibar bir bey, aklıma takılan bir konuya günün yorgunluğuna rağmen hemen cevap verdi. "Buen camino" dileklerimi iletip bir adım da benim için atmasını söyledim.

Camino'nun Mucizesi

Ertesi gün Taksim'e Rıza Bey'in kitabını almaya ve belki bir sahafta olur, Camino de Santiago'nun ne olduğunu biliyordur da, elinin altında kalmış bir kaynak kitap olur ümidiyle gittim. Bütün kitapçıların ve sahafların altını üstüne getirdim ama nafile. Kaynak olmaması değildi beni üzen, gözlerime boş boş bakmaları ve El Camino'nun ne olduğunu birinin bile bilmemesiydi... Bazılarına ne olduğunu açıklamam da fayda etmedi. Aldığım en güzel cevap "E bir şey daha öğrendik." olmuştu.

Yolumu değiştirip aradığım kitabın olduğunu bildiğim bir kitapçıya gittim. Artık mucizeyi ellerimle tutabilecektim. Rafların arasında uzun aramalardan sonra sonunda bulabildiler ve hemen istediğim kitabı aldım. Dönüş yolunda okumaya başlamıştım bile...

Camino'nun Mucizesi roman tadında yazılmış, içinde çok güzel anıların, yaşananların ve bilgilerin olduğu bir kitap. Camino maceralarının nasıl olabileceğine dair güzel betimlemeler içermekte. Okurken kendimi kaybedip orada olduğumu bile düşündüm. Sürükleyici ve olayları anlatıcının gözünden yansıtan bir eser olmuş. Yazarın ellerine sağlık.

Yazarın kitapta anlattığı rota olan, Camino Frances, nam-ı diğer Fransız Yolu

Paris'ten aktarmalı olarak Biarritz'e geçen hikayenin esas kahramanı Tigin'in, Fransız Yolu boyunca nelerle karşılaştığını, nasıl mucizelere tanık olduğunu okuyacaksınız. Saint Jean Pied de Port'tan başlayan yolculuğu, Santiago de Compostela şehrine kadar devam ediyor.

Camino de Santiago boyunca neler yaşayabileceğinizi merak mı ediyorsunuz? Camino'nun Mucizesi'ni okumanız yeterli.

Daha fazla bilgi vermek istemiyorum açıkçası. Fırsatı olan ve Camino'ya merakı olan herkesin bu kitabı okuması gerektiğine inanıyorum.

Rıza Bey'in açtığı yoldan, Camino de Santiago'yu daha detaylı olarak anlatmak da bana düşüyor artık.

4 yorum :

1. Askerlik yıllarım da çok yürüdüm. Emekli olunca asla yürümeyeceğim diye kendime sözüm vardı. Büyük laf etmişim ve anladım ki yürümek bir hayat. Yürümeye ben , ben değilmişim. Doğa yürüyüşleri ile başladım. Doğa yürüyüşleri kesmedi trekking yapmaya başladım. Denizli (Babadağ) , Niğde (Aladağlar ve Bolkarlar) ve iki yıl üst üste Kaçkar trans yaptım. Fakat içimde yürüyüşe karşı bir eksiklik vardı. Yolunda gitmeyen değilde tam lezzeti yoktu. Değerli dostum ve abim Rıza Keskin in Camino nun mucizesi romanı yayınlandı. Tanıyor olmanın da avantajını kullanmak bu yolları nasıl yürüyebikecegimi sordum. Yakında bir Likya yürüyüşüm var hazır ol dedi. Likya yürüyüşünü gerçekleştirdik ve sonrası Camino biletini aldım. Şimdi Camino nun mucizesin yazarı ile bu yollardayim. Yol boyunca kendinizlesiniz ve içsel bir yolculuk olduğundan geçmişinizle de hesap görüyorsunuz. Yol da tanıştığım yaşlı bir alman 5 ci kez yürüyormuş ve dede ki ; bu yol 800km ve kim bunu yürürse 10 bin metre dağa tırmanış gibidir. Burada bedenle değil beyinle yürünüyor. Kolay bir yol değil.Yani spirütüel bir yürüyüş... Buen Camino... :)

1. Yaşlı Alman güzel söylemiş. Dağa da çıkmışlığım var, ne kadar zorlandığımı hatırlıyorum. Camino'nun ise bende çok ayrı bir yeri olacağına eminim. Her şey kendini vermek ve mental hazırlanma ile alakalı. Belki de hayatınızdaki en zorlu yolculuğu, bundan sonra karşılaşacağınız her zorluğu atlatacağınızı bilerek tamamlamak üzeresiniz...

"Buen Camino Peregrino"

2. Bu yolu uzun zamandır yürümek istiyordum. Aynı şekilde 2yabancı yazarın yazdığı kitabı okuduktan sonra türk olarak gidip kitap yazan birileri var mı diye merak ettim. Aynı sekilde ben de Rıza Keskin'in kitabını buldum ve çok fazla kitapçı gezdikten sonra temin edebildim. Açıkcası 2017yılında artık bende tüm yolu yürümeyi planlıyorum. Acaba Rıza Bey'e ulaşabileceğim bir mail adresi var mıdır? Ya da daha önce gitmiş olan biri de belki yardımcı olabilir. Vize ve gidiş yolu ile ilgili bilgi almam cok iyi olacak.

1. Merhaba, aradığınız tüm bilgileri blogda bulabilirsiniz. Her ne kadar seyahatimi anlatan konuları tamamlayamamış olsam da, ben de Camino de Santiago'yu yürüdüm ve neredeyse gereken tüm teorik bilgiyi blogda yazdım.

Buradaki konuları okuyabilirsiniz, eğer aradığınız sorunun cevabını bulamazsanız, sitedeki iletişim formundan bana her zaman ulaşabilirsiniz.