30 Mart 2015 Pazartesi

Avrupalıların Türklere Bakış Açısı 1

Ruslar yerel danslarımıza yatkınlarmış da haberimiz yokmuş
Parc Guell - Barcelona
Bu konuyu sizlerle tamamen yaşadığım olaylar üzerinden anlatmak istiyorum. Avrupa'da Türkler nasıl tanınıyor, gördüğüm kadarı ile aktaracağım. İlk kısımda genel olarak bana sorulan sorulara, ikinci kısımda ise, yaşadığım bazı olayları okuyabilirsiniz.

Seyahatlerim sırasında çok fazla insan ile tanıştım. Adını bile bilmediğim insanlarla saatlerce muhabbet ettim. Türk olduğumu söylediğimde çoğunun yüzünde aynı ifadeye denk geldim: "şaşkınlık". Kalan kesim "olabilir" diyerek normal karşılarken, şaşkın olanlar; aralarında çok anormal sorular olan öğrenmek istedikleri bazı konuları bana sordular.

Sarışın Türk olur mu? Bazı insanlara hangi ülkeden olduğumu söylemeden, tahmin etmelerini istedim. Genel olarak Alman, İtalyan, Fransız cevaplarını aldım. Nereli olduğumu söylediğim bir çok kişi, bunun imkanı olmadığını, sarışın Türk olup olmadığını sordular ki, karşılarında canlı kanıt bulunuyordu. Her çeşit saç ve göz renginde insanın Türkiye'de yaşadığını söylediğimde ise, şaşkınlıkları bir kat daha artıyordu.

Ülkenizde insanlar nasıl giyiniyor? Bu soru ile birkaç sefer karşılaşmama rağmen, size bir Alman ile olan anımı anlatmak istiyorum. "Erkekler fes veya namaz takkesi, kadınlar da sadece siyah çarşaf ile mi dolaşıyorlar?" diye bir soru yöneltti bana. Ona, benim ve yanımdaki arkadaşımın Türk olduğunu, tamamen onun gibi göründüğümüzü söylediğimde ise; bizi bu şekilde görüp şaşırdığını, o yüzden merak ettiği bir konuyu sormak istediğini söyledi. Ona, Türkiye'de herkesin dilediği gibi giyindiğini ve genel olarak da kıyafet tercihlerine herkesin saygılı olduğunu anlatmaya çalıştım.

Bir Türk'e göre nasıl bu kadar açık görüşlüsün? Bir kişilik özelliğini, milliyet üzerinden bağdaştırmaları bana da saçma gelse de, kişiden kişiye göre değişebileceğini, Türkiye'de olduğu gibi Dünya'da da aynı örnekler olabileceğini anlatmaya çalıştım.

Gezi Parkı'nda ne oldu? Gezi zamanından birkaç ay sonra yaptığım seyahatte hemen herkes bana ne olduğunu sordu. Yaşananlar hakkında bazılarının çok fazla bilgisi varken, bazıları da soruyu sormak için soruyor gibiydi. Yine de olayların geniş kitlelerce duyulması beni bile şaşırtmıştı.

Avrupalıların Türklere bakış açısı
Bunun haricinde, "Türkiye'de kız erkek ilişkileri nasıl? Deveye biniyor musunuz? Ülkenizde baskı var mı? Türk mutfağı nasıl? Ülkedeki gelir düzeyi nasıl?" gibi her kesimden sorular aldım. Siz de bu sorular ile karşılaşabilirsiniz. Özellikle 'deve' sorusunu duyduğumda, "Yok artık bu kadar da bilgisiz olunmaz ki." diye düşünmüştüm.




Not: Eğer bilinçsiz olarak birini üzdüysem veya birine saygısızlık ettiysem lütfen haber verin.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder