6 Nisan 2015 Pazartesi

Avrupa'da Bedava Otobüs-Tramvay

Amsterdam tramvayı
Bedava ulaşım mı istiyorsunuz? İşte size fırsat. Otobüsler ve tramvaylar sizi bekliyor.

Şehir içi ulaşım hatlarında, bizdeki gibi otobüse bindiğin anda, ya da tramvay için turnikede kartını basacaksın, ya da bilet kullanacaksın diye bir sistem yok. İstediğiniz kapıdan binebiliyorsunuz ve içeride bulunan cihazlara biletinizi işletiyorsunuz. Tabi bilet kullanıp kullanmamak size kalmış.

İneceğiniz yere kadar ben çaktırmadan kaçak gideceğim demek en doğal hakkınız. Bedava gitmenin keyfini süreceğinizi sanıyorsanız, büyük bir risk de almış oluyorsunuz. Bir anda içeri giren bilet kontrol görevlisini görürseniz anlayın ki, ceza sizi bekliyor. Biletsiz bütün yolcuları tespit eden bu abilerimiz, otobüsten indirip pasaport bilgilerinizi alarak size ceza kesiyor. Tam miktarı bilmesem de, 50 Euro civarı para ödemeye hazır olun.

Tabi bu cezayı ödemek de size kalmış. Kimse size gelip de cezanızı ödeyin demeyecek ama, sonraki vize işlemlerinizde sıkıntı çıkaracağı kesin.

Farklı şehirlerden topladığım otobüs biletleri
Görevlilerin ne zaman geleceğini bilemediğiniz gibi, bindiklerinde de birkaç kişi birlikte gelip kontrol ediyorlar ve kaçma ihtimaliniz çok azalıyor. Bu durumda bir ihtimal sizi kurtaracak bir yöntem söyleyeceğim size. Her gittiğiniz şehirden bir bilet alın. Bu bileti de son bineceğiniz otobüse, tramvaya kadar kullanmayın. Görevli gelirse eğer, basmadığınız bileti gösterin, biletin kullanılmadığını size izah ederken, turist olduğunuzu, sistemi bilmediğinizi, bilet almayı yeterli sandığınızı söyleyin. Eğer insafa gelirse yırttınız.

Bir çok sefer ben de bu yöntemi kullandım. Ancak sadece bir sefer denetime denk geldim, onda da şehirden zaten ayrılıyorum diye otobüse binince biletimi kullanmıştım. Görevli kontrol ederken gururla kullandığım biletimi gösterdim. Biletlerin fazlalığına bakmayın, en az 25 kere bilet kullanmadan araç kullanmışımdır.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder